Sari la conținut

Biciclete cu roti groase

Cele mai bune 10 biciclete cu roti groase (fat bike), alături de un ghid de shopping și câteva informații esențiale pe care trebuie să le știi înainte de a cumpăra o bicicleta „fat bike”. Fiecare bicicletă a fost inclusă în Top 10 pe baza analizei mai multor factori: dimensiune roți, cadru, performanță, fiabilitate, design, raport preț/calitate și recenzii clienți.

Top 10 cele mai bune biciclete fat bike

1. Bicicleta Fat Bike, roti 26 inch, cadru 17 inch
  2. Bicicleta MTB cu Roti de 26″, Furca Dubla Suspensie
  3. Bicicleta Fat Bike 26 inch, 21 viteze, schimbator Shimano
  4. Bicicleta Fat Bike pentru copii, cu Roti de 20″
  5. Bicicleta MTB Fat-Bike Velors Hercules V2619B
  6. Bicicleta MTB-Full Suspension Fat-Bike VELORS V26309A
  7. Bicicleta Fat Bike 26 inch Cavalier Ginis
  8. Bicicleta MalTrack Fat Bike cu 21 Viteze
  9. Bicicleta MTB Fat Bike Wolf JSX2605
  10. Bicicleta MTB Fat Bike Hercules JSX26278

Cuprins

Mai multe oferte de biciclete cu roti groase

Bicicleta MTB Fat Bike Wolf JSX2605D, brand Velors, roata 26 inch, MTB, frana Disc fata/spate , echipare Shimano, 21 Viteze, marime L, portocaliu cu negru

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta Eighty Eight MTB-Fat Bike, Schimbator Shimano Tourney 21 Viteze, Roti 26 Inch, Frane Mecanice Disc, Cadru Gri cu Design Portocaliu

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta MTB Fat Bike Wolf JSX2605D, brand Velors, roata 26 inch, MTB, frana Disc fata/spate , echipare Shimano, 21 Viteze, marime M, portocaliu cu negru

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta Fat Bike 26 inch PHOENIX, cadru otel, 21 viteze, schimbator Shimano, roti 4″

Bicicleta Fat Bike 26 inch PHOENIX, cadru otel, 21 viteze, schimbator Shimano, roti 4"

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta MTB Fat Bike Wolf JSX2605D, brand Velors, roata 26 inch, MTB, frana Disc fata/spate , echipare Shimano. 21 Viteze, marime L, negru cu verde

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta MTB cu Roti de 26″, echipare Shimano, Frane Disc fata/spate, 21 Viteze, negru/verde/gri, Fat Bike Velors Wolf Genius cu Cauciucuri late

Bicicleta MTB cu Roti de 26", echipare Shimano, Frane Disc fata/spate, 21 Viteze, negru/verde/gri, Fat Bike Velors Wolf Genius cu Cauciucuri late

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta Caraiman 26E Albastru, 26 inchVendite®️, 011800VEND

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta MTB Fatbike 26” Silverback Scoop Delight

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta Pliabila FAT e-Big WAYEL E-BIKE 20×4″ Sabbia Autonomie 75 km

Bicicleta Pliabila FAT e-Big WAYEL E-BIKE 20x4" Sabbia Autonomie 75 km

Vezi preț și opinii clienți

Bicicleta Fat-Bike Wolf, Shimano Tourney 21 Viteze, Roti 26 Inch, Frane pe Disc, Velors V2605D, Cadru Negru cu Design Alb/Verde

Vezi preț și opinii clienți

Ghid de cumpărare a unei biciclete fat bike – cum să cumperi o bicicletă cu roți groase fără să regreți mai târziu

Fat biking-ul a fost inventat, am putea spune, în Alaska anilor 1.900, însă a început să devină popular cu adevărat abia la începutul lui 2.000. Începând de atunci, numărul de biciclete cu roți groase pe care le vedeți pe stradă, chiar și atunci când vremea este bună, a crescut foarte mult.

Bicicletele cu roți groase le oferă pasionaților de mișcare o modalitate inedită de a ieși afară și de a merge pe un teren impracticabil pentru majoritatea celorlalte biciclete, inclusiv pentru bicicletele Mountain Bike. Se știe că bicicletele cu cauciucuri groase pot rula kilometri întregi pe un lac înghețat, o plajă de nisip sau de-a lungul unui drum de pământ după o ploaie de mai multe zile. Drumul pe care vrei să-l parcurgi este plin cu noroi? Nu vei întâmpina nicio problemă dacă ești pe o bicicletă de tip fat bike.

Caracteristicile bicicletelor Fat Bike

Ca la orice tip de bicicletă, sunt multe de luat în considerare atunci când faceți o achiziție a unui model fat bike. Pe măsură ce piața de biciclete cu roți groase continuă să se extindă, alegerea celui mai bun model pentru tine, stilul tău de mers și locurile pe care le frecventezi a devenit acum mai provocatoare ca oricând.

Bicicletele cu roți groase vin în toate formele, dimensiunile, materialele cadrului, dimensiunile roților, lățimile anvelopelor, cu suspensie sau fără, astfel că poate fi de-a dreptul dificil să o indentifici pe cea care ți se potrivește cel mai bine. Sperăm că următoarele informații vă vor ajuta să înțelegeți mai bine acest tip de bicicletă și să puteți face o alegere inspirată.

Material cadru

În mod tradițional, cele mai multe cadre de biciclete fat bike erau realizate fie din aluminiu, fie din oțel, doar câteva companii mici producând cadre din fibră de carbon sau titan. Pe măsură ce piața de biciclete cu roți groase a crescut, tot mai multe companii mari produc biciclete fat bike, ceea ce a crescut dramatic numărul de opțiuni de fibră de carbon în ultimii ani.

Fiecare material are meritele sale și, în cele din urmă, totul se reduce la preferințele personale și la o analiză cost/beneficiu pentru fiecare client în parte. Aluminiul este foarte rentabil, cu materiale și costuri de producție mai ieftine și un raport rezistență-greutate relativ ridicat. În general, aluminiul este puțin mai greu decât carbonul, deși costă mult mai puțin.

Fibra de carbon are un raport rezistență-greutate foarte mare și, în general, are ca rezultat cadre ușoare și rigide. În timp ce fibra de carbon cântărește mai puțin, prețul său este mult mai mare decât al aluminiului datorită costurilor mai mari de producție. Pe măsură ce bicicletele cu roți groase ajung mai populare, oțelul devine din ce în ce mai puțin utilizat pentru producția de cadre. Oțelul este un material relativ ieftin, cu un cost de producție scăzut și o calitate decentă, însă este puțin mai greu decât aluminiul sau fibra de carbon.

Cadru rigid sau cu suspensie

Bicicletele fat bike fac parte dintr-un segment al ciclismului montan în care bicicletele rigide, fără suspensie, sunt încă destul de comune. Un cadru rigid este cel mai simplu tip de cadru, fără suspensie în partea din față sau din spate a bicicletei. Majoritatea bicicletelor cu roți groase tind să fie utilizate pe suprafețe netede de zăpadă și pământ, unde suspensia poate fi considerată inutilă. De asemenea, componentele de suspensie pot crește costul unei biciclete complete, astfel încât bicicletele rigide sunt de obicei mai puțin costisitoare, fiind tot mai populare în ultimii ani.

Suspensie față

Multe biciclete fat bike pot fi achiziționate în varianta cu o furcă cu suspensie, însă această facilitate poate fi adăugată ulterior, prin achiziționarea unei furci aftermarket. Există foarte puține companii care produc furci cu suspensie pentru biciclete fat bike, singurele care merită menționate fiind Manitou, RockShox și Lauf.

Adăugarea unor suspensii față ajută foarte mult utilizatorul atunci când circulă în condiții de teren foarte accidentat și este un beneficiu imens pentru cicliștii care își folosesc bicicletele fat bije pentru o gamă largă de terenuri și condiții. Suspensia față poate crește versatilitatea bicicletei, în special pentru cei care intenționează să o folosească pe tot parcursul anului sau care merg în mod curent pe trasee de mountain bike. Dacă doriți să adăugați o furcă cu suspensie la bicicleta dvs. cu roți groase, asigurați-vă că faceți puțină cercetare pe această temă pentru a vă asigura că furca este compatibilă cu cadrul și componentele sale. Cele mai noi cadre sunt acum proiectate să funcționeze cu majoritatea furcilor cu suspensie de ultimă generație, însă nu toate vor fi compatibile.

Suspensie completă

Bicicletele fat bike cu suspensie completă sunt mai puțin comune decât cele rigide sau cu suspensie față, însă există un anumit număr de companii mai mici care produc modele cu suspensie completă. Dacă luați în serios fat bike-ul, mergeți în condiții dificile în mod regulat sau circulați pe fat bike pe tot parcursul anului, ar putea avea sens să luați în considerare un model cu suspensie completă.

Anvelope

Lățimea anvelopelor este principala caracteristică definitorie a unei biciclete cu roți groase. Majoritatea anvelopelor pentru biciclete fat bike variază în lățime de la 3,8 inch până la 5 inch. În general, cu cât o anvelopă este mai lată, cu atât va oferi mai multă ”plutire” și tracțiune. De asemenea, cu cât o anvelopă este mai îngustă, cu atât se va simți mai „normală” atunci când mergeți pe pământ sau pe trasee obișnuite.

Bicicleta cu roti groase pe zapada

Toate anvelopele pentru bicicletele fat bike au o circumferință și un volum mare de aer, astfel încât să puteți avea presiuni foarte scăzute în anvelope, mai puțin de 10 psi, ceea ce ajută și mai mult la îmbunătățirea plutirii și a tracțiunii pe suprafețe moi. Dacă mergeți exclusiv pe zăpadă, o anvelopă mai groasă va fi, în general, o alegere mai bună, în timp ce dacă intenționați să mergeți doar pe pământ sau pe un amestec de noroi și zăpadă, o anvelopă mai îngustă vi se va potrivi probabil mai bine.

Anvelopele pentru bicicletele fat bike vin și într-o mare varietate de modele de benzi de rulare pentru diferite condiții și pentru a se potrivi preferințelor utilizatorului. Pentru a îmbunătăți tracțiunea pe suprafețe foarte ferme sau înghețate, unele anvelope groase pentru aceste biciclete sunt echipate chiar și cu crampoane.

Clearance-ul cadrului

Producătorii de biciclete cu roți groase specifică tipul anvelopelor direct pe cadrul acestora. Dacă înlocuiți anvelopele, asigurați-vă că verificați spațiul liber al cadrului și al furcii. În timp ce multe biciclete fat bike au suficient spațiu liber pentru a permite montarea celor mai largi anvelope, unele s-ar putea să nu fie compatibile, iar acest lucru variază de la model la model.

Lățimea jantei

La fel ca anvelopele, jantele vin și ele în lățimi diferite. Jantele pentru bicicletele fat bike variază de obicei în lățime de la aproximativ 65 mm până la aproximativ 100 mm. Jantele mai înguste sunt destinate utilizării cu anvelope mai înguste. Un bun exemplu sunt jantele de 65 mm de pe modelul Kona Wozo, care sunt asociate cu anvelope de 3,8 inch. De asemenea, jantele mai largi funcționează cel mai bine cu anvelopele mai largi. Potrivirea anvelopei și a lățimii jantei vă va ajuta să vă asigurați că profilul benzii de rulare al anvelopei dvs. este cel mai eficient și va scădea probabilitatea de a eructa sau de a vă sufla anvelopa de pe jantă în timp ce rulați presiuni foarte scăzute.

Tube sau Tubeless

La fel ca bicicletele de munte obișnuite, multe roți și anvelope pentru bicicletele cu roți groase pot fi instalate fără cameră. Posibilitatea unei configurații fără cameră este o modalitate excelentă de a îmbunătăți calitatea călătoriei, de a reduce probabilitatea de explozie și greutatea totală a bicicletei. Camerele pentru bicicletele fat bike sunt destul de mari și, dat fiind faptul că greutatea lor nu este nesemnificativă, înlăturarea lor de pe bicicletă va duce probabil la o reducere notabilă a greutății. Înainte de a trece la tubeless, asigurați-vă însă că atât jantele, cât și anvelopele sunt compatibile cu tubeless.

Roți

Cele mai multe biciclete fat bike moderne vin cu roți de 26 inch sau chiar 27,5 inch. Datorită dimensiunii masive a anvelopelor montate pe ele, fiecare dimensiune a roții ajunge să aibă un diametru foarte mai mare. În cazul modelelor complete, producătorul a optat de obicei pentru dimensiunea roții care consideră că funcționează cel mai bine pentru bicicleta pe care a proiectat-o. Cu toate acestea, diferențele de performanță pe bicicletele cu roți groase nu sunt foarte vizibile între dimensiunile roților, cu precizarea că o roată cu diametru mai mare va oferi, teoretic, viteză de rulare și caracteristici de răsturnare îmbunătățite.

Axe

Datorită dimensiunii masive a anvelopelor pentru bicicletele fat bike, roțile acestora au butuci, axe și dimensiuni mult mai mari decât ale bicicletelor de munte obișnuite. Axa față a unei biciclete cu roți groase este de obicei de 150 x 15 mm, în timp ce axa din spate este fie 197 x 12 mm, fie 177 x 12 mm. În general, bicicletele care au fost concepute pentru a funcționa cu anvelope de până la 5 inch lățime vor avea o axă spate mai lată, în timp ce unele biciclete care sunt destinate utilizării cu anvelope puțin mai înguste pot avea axa spate mai îngustă.